martes, 10 de febrero de 2009

¿QUÈ PASSA AMB ELS FOLKLÒRICS VALENCIANS?

Em plantege últimament si realment el poble valencià és poble, en l'acepció nacionalista és clar, per què la veritat és que sovint veus i sents cada cosa que quasi millor pareguem una república babanera a l'estil de Burkina-Fasso, las Bahamas o altres "paradisos". L'altre dia vaig visitar un "foro faller" i casi res, anàven tots a la grenya faltant-se uns als altres, ahir vaig vore un alte blog sobre la dolçaina, i també sorpresa anàven tots posant-se "a caldo" uns en altres, i ja no sé si hi hà o deixa d'haver algún tipus de foro folklòric on per supost i per a seguir amb la linia continuista es posa a morir a qui faça falta. La paraula vergonya és poc.
Cada dia estic més segur que la ignoràcia és un bé que avui en dia està infravalorat, jo vull ser ignorant i no vore coses d'eixes, lluites cainites d'uns contra els altres, puristes contra modernistes, folklòricos de la vieja escuela front als moderns, sonadors de la dolçaina d'esta o d'aquella manera, gent vestida tal o para qual..... eh!!! i si cada ú fa el que vol, quin mal hi ha....algú té la veritat absoluta...que algú ha viscut tres-cents anys per a saber com és, com ha estat o com ha evolucionat....l'únic que tenim és alguna cosa escrita...però sabem ben bé qui ho va escriure i per què....jo com sempre tot ho pose en dubte.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

EL MÓN DEL FOLKLORE

REFLEXIONS PERSONALS AL VOLTANT DE LA MÚSICA I EL BALL TRADICIONAL VALENCIÀ I EL SEU ESTAT ACTUAL

Aquest no és un blog per a criticar ni defensar ningú. És un blog on exposar les meues pròpies idees al voltant d'allò que hom coneix com a folklore. Sempre i baix el meu punt de vista parle d'allò que sé, he vist o ha succeït davant meu.